Wedstrijdverslag MO17

Datum: 19 december 2022 - Categorie: Jeugd

Een 2-tal Primeurs bij de MO17/1 SvTDe MO17 dames mochten afgelopen zaterdag de vrieskou trotseren tegen het toch altijd sterke RFC uit ‘t Veer. Vorige week zaterdag werd al een stevige, zo niet pittige partij gespeeld (2-2 na een 2-0 achterstand). Tijdens deze wedstrijd werd de 1e primeur geschreven doordat de zusjes Sanne & Bibi, samen met nichtje Fenna in een team speelden. (Zie foto). Fenna, voor de 1e keer echt op het voetbalveld deed het erg goed. Doordeweeks werd een papieren zege van 3-0 op eenvoudige wijze bijgeschreven. Tegen RFC ging het minder eenvoudig en moesten de dames serieus aan de bak. Zeker gezien het langdurig blessureleed wat al weken aan de gang is. Gelukkig werd dit prima opgevangen en kon er afgelopen zaterdag toch met 11-11 gevoetbald worden. De 2e primeur was dat er voor het eerst in de SvT geschiedenis een vrouwelijke scheidsrechter aantrad bij een wedstrijd op een groot speelveld. Wie is zij ? Anke Roelen: speelster bij de Dames 1 en voorzitster van de communicatie commissie. En nu de wedstrijd; Na een 1-0 voorsprong werd het nog voor rust 1-1. Svt werd de 2e helft sterker en sterker, maar ze maakten de kansen helaas niet af. Er moest een penalty aan te pas komen om de 3 punten over de streep te trekken. De sterk leidende scheidsrechter Anke zag namelijk een hands bal binnen de 16 meter. Penalty!! Terecht. Op het einde werd het nog even spannend. Bij een aanval van RFC werd de bal binnen de 16 tegen het lichaam geschoten van een SvT speelster waar ook de arm zat. ‘Penalty’ riep iedereen van RFC (inclusief de heftig protesterende coach, ook nog na de wedstrijd). Maar de scheids had het goed gezien dat de arm bij het lichaam bleef, dus geen strafschop. Dus de 3 punten bleven dik verdiend in Terheijden. Goed gedaan dames en hopelijk kunnen de geblesseerden weer snel aanhaken . Fijne feestdagen en een knallend 2023 !!