Wedstrijdverslag JO-17-1 Kampioenen!

Datum: 22 mei 2022 - Categorie: Algemeen

De datum stond al enige tijd in de agenda van spelers van de JO17-1, want zaterdag 14 mei zou er bij winst thuis tegen O.V.V. JO17-1 een kampioenschap behaald worden.

Iets wat menig speler in zijn voetbalcarrière nog nooit had meegemaakt.

Enige gezonde spanning voor de wedstrijd was zeker aanwezig. Echter vrij relaxt werken de jongens hun warming-up af en komen terug in de kleedkamer voor de laatste bespreking voor de wedstrijd. Van de intentie om op te bouwen + combinatievoetbal te spelen kwam jammer genoeg niet veel terecht in de eerste helft. Waarschijnlijk doordat de situatie anders was en het er wel degelijk om ging dat er gewonnen moest worden lukte het niet zoals gepland was en werd de lange bal gespeelt, veel balverlies geleden enz… Ondanks dat iedere speler de intentie had om het anders te doen is dit wel zoals dit soms bij voetbal gaat. Kansen krijgen we maar maken we niet af en we hebben de 1e helft zeker de overhand in de wedstrijd maar krijgen dat belangrijke doelpunt er maar niet in. Het onvermijdelijke gebeurd dan ook in de 38e min waarbij er even niet opgelet wordt en een snel genomen vrije trap erin vliegt. Een 0-1 achterstand met de rust tot gevolg en hoop bij de tegenstander dat er iets te halen valt in Terheijden.

In de rust blijkt echter niemand van slag en overtuigd dat deze wedstrijd nog onze kant op gaat vallen. Na de rust fel begonnen en iedereen vol overtuiging voor een beter resultaat. Na 1 minuut in de 2e helft al een afstandsschot op de lat welke door een zeer alerte Joep v Gils in het doel gewerkt wordt. De 1-1 werkt bevrijdend en het combinatievoetbal wordt beter en beter plus vertrouwen stijgt in het elftal. Dat zorgt voor nog meer dreiging op de tegenstander wat resulteert in een standaard situatie waarin Jelle Driessen de 2-1 inkopt. Echter na overleg met de grensrechter wordt deze alsnog afgekeurd vanwege buitenspel door de prima fluitende Joop van Eck. Spijtig en jammer maar nog tijd genoeg om de winnende te maken.

Dit gebeurd dan ook in de 50e min van de wedstrijd waarbij een mooie individuele actie vanaf buiten de 16 ingezet wordt en fraai in de lange hoek afgemaakt wordt door Sam Knapen. De 2-1 zorgt voor flinke ontlading van de spelersgroep die dan weet dat dit nooit meer weggegeven gaat worden. Buiten een paar mogelijkheden van de tegenstander en van onze kant gebeurd er verder niet veel meer, maar zorgt in de allerlaatste minuut van de wedstrijd Thijs van Dorst er nog wel voor dat de eindstand 3-1 wordt. Daarna barst kampioensfeest los wat verdient genoemd mag worden met 26 punten uit 10 wedstrijden en 43 goals voor en 10 tegen. Het publiek bedanken, uitgelaten zingen in de kleedkamer + douchen met kleren aan inclusief een huldiging met beker en medaille vanuit de club met de nodige versnaperingen maken daarna deel van deze prachtige dag voor diegene die daarbij aanwezig waren en het ervaren hebben. Ik kan als trainer/coach alleen maar trots zijn op een team wat zichzelf beloond heeft na hard werken en nooit opgeven van een prachtige afsluiting van dit seizoen met een terecht kampioenschap.

JO17-1:

Milan Gunbat