Wedstrijdverslag: JMO10-2 pakt winst na zinderende 2de helft bij VV Ameide!

Datum: 5 oktober 2022 - Categorie: Wedstrijdverslag

In de eerste drie wedstrijden van het seizoen had JMO10-2 76 keer gescoord en slechts 6 doelpunten tegen gekregen. Voor de KNVB reden genoeg om dit team tussentijds te ‘promoveren’ naar de derde klasse.

Afgelopen zaterdag speelden we voor ons gevoel de eerste echte wedstrijd van het seizoen tegen VV Ameide in Tienhoven. Helaas moesten we Luuk, onze dribbelkoning en stofzuiger met de longinhoud van een luipaard missen. Desondanks stonden we, met vertrouwen en een gezonde dosis spanning in de knieën, aan de aftrap. Direct na het eerste fluitsignaal kregen we ons eerste doelpunt tegen. We stonden aan de grond genageld. De nummer 7 van de tegenstander was genadeloos. Gelukkig herpakten we onszelf snel en kwamen we al in de 3de minuut op gelijke stand door een fantastische dribbel en dito goal van Jens. Vanaf dat moment waren we ontketend. De spelers wisten elkaar feilloos te vinden. Bij vlagen leek het alsof we naar het tiki-taka voetbal van het oude Barcelona stonden te kijken. Guus stond z’n mannetje in de goal met een paar belangrijke reddingen. Met doelpunten van Thijs, Riff, Jens, Thijn, Gijs en Art gingen we met een 2-7 voorsprong de rust in.

Zelfs tijdens de rust probeerde de tegenstander tussen onze oren te komen. Als we de kan sap die voor ons klaar stond in de benzinetank van de auto hadden gegooid, zouden we er de ruim 48 kilometer verre terugreis met gemak op kunnen rijden. Helaas had deze tactiek van de tegenstander toch z’n effect op ons spel.

Na de rust kregen we in de eerste twaalf minuten maar liefst vier doelpunten om onze oren. Het was wederom de nummer 7 van de tegenstander die ons parten speelde. Niet alleen met z’n schot maar ook met z’n handige duw en trekwerk. Daar waren we niet tegen bestand. De stand kwam op 6-7. Onze keeper Thijn kon gelukkig erger voorkomen. In de shortbreak kregen de spelers een donderspeech van de coach. En dat had gelukkig effect.

Direct na de hervatting scoorde Jens op aangeven van Art. Kort daarna dribbelde Riff langs de zijlijn en gaf geweldig voor op Art die de bal in het net prikte, 6-9. Dat gaf ons weer wat lucht om de winst over de eindstreep te slepen. Maar, daar kwam die nummer 7 weer om roet in het eten te gooien en scoorde de 7-9.
Vanaf dat moment week Benthe geen moment meer van de zijde van de nummer 7 en maakte hem het leven zuur. De tegenstander had geen schijn van kans meer. Wederom was Jens trefzeker, ditmaal op aangeven van Thijs die zich perfect wegdraaide bij zijn tegenstander: 7-10. Guus verdedigde als een ware leeuw en gooide heel z’n lijf in de strijd wat hem een gemene tackel op de enkel opleverde. Gijs verving Guus en schoot vrijwel direct als ware sluipschutter de bal van grote afstand feilloos in het dak van de goal. De keeper was kansloos. Daarna leefde Ameide weer op. Dit zorgde voor wat tumult en hysterie bij de meegereisde ouders langs de zijlijn. Wees gerust moeders…..ik zal geen namen noemen. 😉
Gelukkig prikte man of the match Jens (6 goals en 2 assists) nog twee ballen in de goal. Art bepaalde de eindstand door een corner via de keeper in de goal te werken.

Na een zenuwslopende tweede helft ging JMO10-2 met een dikverdiende 7-14 winst weer huiswaarts. Maar, het team heeft geen tijd om naast de voetbalschoenen te gaan lopen. Aanstaande zaterdag staat namelijk de lastige thuiswedstrijd tegen GJS uit Gorinchem op het programma.