Wedstrijdverslag bekerwedstrijd Terheijden JO13-1

Datum: 6 maart 2023 - Categorie: Algemeen, Wedstrijdverslag

Zaterdag 26 februari stond er een bekerwedstrijd op het programma voor de jongens onder 13-1.
Dit blijven toch bijzondere wedstrijden, waarbij verlies meteen zou betekenen dat we uit het toernooi zouden liggen.
De jongens waren allemaal op tijd aanwezig om snel te beginnen aan de warming-up. Je merkte dat de jongens toch wat spanning hadden. Er was er zelf eentje zo gespannen dat hij zonder voetbalschoenen naar het sportveld kwam.
Na een goede warming-up kon de wedstrijd beginnen.
We begonnen de eerste helft sterk met heel veel kansen, maar de bal ging iedere keer net langs de verkeerde kant van de paal.
Een vrije trap net over, schot op de goal net over en een keeper die veel ballen pakte.
In de rust aangegeven dat de kansen ook omgezet moeten worden in doelpunten
Vanaf de eerste minuut in de tweede helft werd de tegenstander meteen onder druk gezet.
Na een goede actie aan de zijkant en scherpe voorzet wist de verdediging van de tegenstander niet wat ze met deze bal aan moesten.De verdediger kopte de bal dan ook in eigen doel. 1-0.
Na deze goal bleven we druk zetten en na eerst een corner van links die net langs de verkeerde kant van de paal ging kwam er een corner van de andere kant.
Deze werd schitterend binnengekopt. 2-0 Dan is de wedstrijd gespeeld zou je zeggen.
Maar de tegenstander ging een aantal lange jongens naar voren sturen waardoor we al snel onder druk kwamen te staan.
Snel viel de 2-1 en daarna de 2-2. Toen werd er door de goed fluitende scheids gefloten voor het einde van de wedstrijd.
Penalty’s….
Wie wil er een penalty nemen? Normaal gesproken zie je dan iedereen wegduiken. Deze keer niet.
De penalty’s waren al een keer geoefend tijdens een training en de jongens waren vol vertrouwen.
Dankzij goed ingeschoten penalty’s en goed keeperswerk wonnen we uiteindelijk de wedstrijd!
Nu is het afwachten wie we treffen voor de volgende ronde in de beker. We weten zeker dat de jongens er dan weer voor de volle 100% voor zullen gaan.