S.V. Terheijden houdt jeugd fit en actief tijdens corona

Datum: 30 januari 2021 - Categorie: Jeugd

Corona houdt ons momenteel allemaal bezig en de wereld staat op zijn kop. Maar als we omdenken en positief blijven, de schouders eronder zetten en kijken wat nog wel mogelijk is, komen we met z’n allen best een eind. Zo ook bij onze mooie voetbalvereniging S.V. Terheijden. We zijn ontzettend blij dat we onze jeugdspelers en -speelsters aan de gang houden. Wekelijks wordt er door de Technische commissie een afwisselend programma opgesteld. Doordeweeks een trainingsschema op gezette tijden en op zaterdag kan er fanatiek worden getraind, worden onderlinge wedstrijdjes gespeeld en/of een leuk toernooitje. Met de onlangs ingestelde avondklok werd direct het programma aangepast, zodat ieder team de mogelijkheid houdt om te kunnen blijven trainen. Het is gaaf om te zien dat de spelers/speelsters gedisciplineerd in groepsverband de coronamaatregelen in acht houden, onder leiding van de energieke en enthousiaste trainers/leiders en overige kaderleden.

Uiteraard is het vervelend dat de competitie nog geen doorgang kan krijgen, maar we kijken vooral naar wat wel mogelijk is om op creatieve wijze de jeugd gemotiveerd te houden en dat ze met veel plezier kunnen blijven ballen. Naast de trainingen en wedstrijden is er door de Technische Commissie, in overleg met de jeugd evenementencommissie, een aantal activiteiten georganiseerd. Het begon begin december met een verrassingsbezoek van een behoorlijk aantal Pieten waarbij de jongste jeugd werd getrakteerd op een bal. Een groot succes en leuk om alle blije gezichten te zien. Kort daarna werd voor een aantal teams een bostraining geregeld en ook dit werd goed ontvangen. Lekker met zijn allen aan teambuilding doen. Eind december is er voor alle jeugdteams een bootcamptraining georganiseerd en werd iedereen getrakteerd op koek en zopie. Kortom, een zeer geslaagde dag. Iedereen die hieraan mee heeft gewerkt: bedankt voor de organisatie! Ook een woord van dank aan alle vrijwilligers (trainers/leiders/coaches/commissieleden en kaderleden) die dit allemaal mogelijk kunnen maken voor onze jeugd. In weer en wind staan ze voor de spelers/speelsters klaar en dat is niet vanzelfsprekend. Echt TOP!

Zo stonden we ook afgelopen zaterdag weer met alle teams op het veld om een mooi programma af te werken. Het plezier en fanatisme spatte er bij iedereen vanaf. Leuk om die blije enthousiaste koppies te zien, die met warme rode konen voldaan de gang naar de poort weer wisten te vinden, waar de trotse ouders hun kinderen geduldig stonden op te wachten.
Daar doen we het allemaal voor! Hou vol en blijf gezond.