Ook S.V.T. zegt nee is nee!

Datum: 18 februari 2022 - Categorie: Vertrouwenspersoon

Zoals iedereen in Nederland zijn ook wij geschrokken van alle berichten over grensoverschrijdend gedrag. Helaas komt dit vaker voor dan we denken en hopen. Het zou zomaar kunnen dat dit ook bij onze club S.V.Terheijden gebeurt/is gebeurd.

Al ruimschoots voor de recente gebeurtenissen zijn er binnen onze club vertrouwenspersonen aangewezen. Die zijn o.a. voor het voorkomen en melden van seksueel grensoverschrijdend gedrag, maar ook voor andere vormen van (machts)misbruik. Hierbij kun je denken aan verbale en fysieke grensoverschrijding. Eigenlijk alle momenten waarin jij je ten opzichte van degene die jou dit aandoet niet prettig voelt, overvallen voelt en dit gedrag, ondanks dat je zegt dat je het niet fijn vindt, toch doorgaat. Vaak zijn dit situaties waarin die ander in een machtspositie ten opzichte van jou verkeert en/of je afhankelijk bent van diegene.

Wij nodigen je uit en moedigen je aan om dit met bijvoorbeeld je ouders, je naasten en/of met ons te delen.
Samen kunnen we dan kijken hoe we dit aan pakken en kunnen stoppen. Dit zal uiteraard vertrouwelijk worden behandeld.

Dus ben je in een situatie van (seksueel)grensoverschrijdend gedrag, neem dan contact op met een van de vertrouwenspersonen van SVT. En onthoud: het is nooit jouw schuld!

De vertrouwenspersonen.

Maarten Ovington