JO13-1 winterkampioen

Datum: 19 december 2022 - Categorie: Algemeen

Spannende slotfase in de JO13/1 competitie (2e fase)

Afgelopen zaterdag was het enorm spannend rond het middaguur op onze club. Een veld was slechts bespeelbaar en wel op het kunstgras. De overige velden waren vanwege de vorst echt onbespeelbaar. Gelukkig kon de wedstrijd van de JO13/1 wel doorgaan. Na behoorlijk wat rekenwerk vooraf was het duidelijk dat het voor onze JO13/1 jongens (en staf) een spannende strijd zou worden tegen Dia.
Bij winst van Dia zou Dia 2e eindigen en SvT op de 3e of zelfs de 4e plaats.
Bij winst van onze jongens zou het of plaats 2, of zelfs de 1e plaats kunnen veroveren. Dit was afhankelijk van de uitslag van RFC die op dat in de competitie de leiding had. Een geluk ! RFC was afgelast en kon niet meer ingehaald worden als SvT zou winnen. En nu de wedstrijd..

Een felle strijd werd gestreden, met wat kansjes over en weer. De felheid werd door een zeer fanatieke Dia trainer/coach nog eens opgevoerd.
Hij schreeuwde letterlijk langs de lijn. ” jullie willen toch winnen van SvT”.
Na een onrustig begin was het terheijden die de 1-0 maakte voor rust. Een mooie toch verdiende treffer. Na de rust werden nog 1 – 2 oudere DIa spelers uit de kast geplukt als extra joker. Daar hadden onze mannen aanvankelijk toch wel wat moeite mee. En ja het werd 1-1. Hierna ging het op en neer en toch kwam de bevrijdende treffer.. Yes 2-1 voor onze boys ! De laatste 5 minuten was het nog even spannend met 2-3 corners en een gevaarlijke vrije trap tegen. Uiteindelijk floot de scheids na 1 minuut extra blessuretijd af en kon het feestje beginnen. Jongens, van harte proficiat met dit mooie resultaat!! En ook uiteraard ook de JO13/1 staf gefeliciteerd.
Echt goed gedaan.

Allemaal fijne feestdagen en op naar een knallend 2023!

Groetjes: De scheidsrechter