JO10-1 pakt volle buit tegen VV ONI na zinderend slot!

Datum: 17 oktober 2022 - Categorie: Algemeen

Na een dikke en gemakkelijke overwinning op SCO JO10-1 vorige week (3-8), stond vandaag VV ONI uit ‘s-Gravenmoer op ons te wachten. Gelukkig konden we weer beschikken over Milo en zodoende konden we op volle oorlogssterkte aantreden. Terheijden was gebrand op een driepunter zo net voor de herfstvakantie.

De eerste helft was het genieten geblazen op sportpark Ruitersvaart met bij tijd en wijle geweldige aanvallen! Deze begonnen keer op keer bij keeper Dex, die telkens snel het spel wist te hervatten en de ballen goed inspeelde op onze backs Milo en Mats, die van daaruit de spitsen Finn en Lev wisten te bereiken. Met daarnaast de continue druk naar voren van middenvelder Vesper, die zeer actief was, kwam ONI er niet aan te pas in de openingsfase.

Na 11 minuten spelen viel dan eindelijk de bevrijdende treffer, Lev, onze goaltjesdief, was al een aantal keren dichtbij, haalde de trekker over en zette Terheijden op 1-0! ONI kwam niet meer onder de druk vandaag en kwam 2 keer heel goed weg toen Finn de bal, zeer knap, over de keeper op de paal stiftte en vervolgens nog een keer snoeihard op de lat schoot.
Met Jan-Willem voor Lev, Rens voor Mats en Justin voor Milo begonnen we aan het tweede kwart van de wedstrijd en ging Terheijden verder waar het mee bezig was, goed voetballen! De prima spelende Rens bediende, de onvermoeibare, Jan Willem en Finn een aantal keren op maat maar telkens had de keeper van ONI een antwoord. En als ONI dan toch een keer gevaarlijk werd stond Justin zijn mannetje op het middenveld. Het wachten was op de 2-0, maar echter geheel tegen de verhouding in, en ook nog eens net voor de ranja, komt ONI in de 24e min op 1-1. Een hard en laag schot was de zeer goed keepende Dex te machtig.

Met Milo als keeper begint Terheijden vol goede moed aan de tweede helft. Maar na 8 minuten spelen in de tweede helft, na 2 keer slordig uitverdedigen door het midden, kijkt Terheijden ineens tegen een 1-3 achterstand aan! Gelukkig kon Milo de schade beperken met een aantal schitterende reddingen en konden we even op adem komen in de break voor het laatste kwart van de wedstrijd. Met Dex en de felle en goed voetballende Mats in de verdediging begint Terheijden sterk aan het laatste deel. In de 44e min brengt Dex Terheijden terug in de wedstrijd, 2-3. Het geloof is weer terug en Terheijden zet alle zeilen bij om op gelijke hoogte te komen. En die komt er! Na een prima assist van Finn zet Dex Terheijden, in de 46e min, op gelijke hoogte, 3-3! Met nog 4 minuten op de klok en met de luidkeelse aanmoedigingen van onze trouwe supporters perst Terheijden er nog één keer alles uit, en de ontketende Dex schiet Terheijden naar 4-3 in minuut 48. Er volgt een orkaan van geluid op sportpark Ruitervaart, spelers vallen elkaar in de armen en 2 minuten later fluit scheidsrechter, Ed Verhoeve, voor het einde van de wedstrijd. Na de wedstrijd volgde nog een welverdiende snoepzak.

Prima gespeeld jongens! Over 3 weken hervatten we de competitie weer!