Jeugd en kader S.V. Terheijden TROTSeren de kou! Wij zijn TROTS!

Datum: 1 februari 2021 - Categorie: Algemeen

Afgelopen zaterdag stond een striemende koude wind op de voetbalvelden van S.V. Terheijden. De gevoelstemperatuurmeter stond maar liefst op -6 graden Celsius. Maar we lieten ons niet kisten en er werd wederom zeer fanatiek een leuk gevarieerd programma afgewerkt. De onderlinge partijtjes in toernooivorm leveren mooie wedstrijden op. Ook de allerkleinsten verrichten prima hun gevraagde trainingsoefeningen. Lekker veel met de bal dribbelen en ook andere technieken, zoals passen en trappen worden hen keurig aangeleerd. Op techniek trainen is zo essentieel, dat vormt de basis voor de verdere ontwikkeling voor iedere speler/speelster. En met afsluiting voor de mini’s en jongeren onder ons uiteraard een heuse partij. De kleuren hesjes worden verdeeld en dat is altijd spannend. Bij wie ben ik? Mooi om te zien. En dan barst de strijd los! Gaaf.

Voor de twee JO11 teams was het ook een bijzondere ochtend. Zij mochten, met aanvulling van Fleur, Bibi en Geke hun eerste wedstrijd voetballen op een groot veld. En dan ook op, jawel, het hoofdveld van S.V. Terheijden. Na de warming up, de teamindelingen en nuttige aanwijzingen van de leiders/trainers werd een prima pot voetbal op de mat gelegd. Mooie acties en schitterende goals volgden elkaar keer op keer op. De veldbezetting werd prima verzorgd en opvallend was tijdige aansluiting van de linies, met dank aan de zeer actief coachende trainers/leiders. Aan buitenspel werd deze wedstrijd nog even niet gedaan, maar dat was ook niet nodig. De scheidsrechter had een rustige dag en heeft maar een paar keer hoeven te fluiten: voor de rustpauzes en het eindsignaal.

Prima gedaan allemaal!

Veel voetbalplezier gewenst namens de Technische Jeugdcommissie.