Cluzona – SVT MO13

Datum: 7 februari 2023 - Categorie: Wedstrijdverslag

Zaterdag 4 februari.. een elftal meiden stond klaar om naar Wouw af te reizen voor een wedstrijd tegen 9 tal Cluzona.
Het werd weer een ouderwetse WOW-wedstrijd.
Yfke op goal, de vedettes Janne Kaelyn en Lois vormden de achterhoede samen met onze nieuwe geheime allrounder Roisin.. ( die zat na de wedstrijd al aan de 10.000 stappen). Met Marleen ( gelukkig weer opgeknapt) een keer links midden, Dirkje als snelle schakel in het midden en Vieve op rechts, kon Eefje de voorhoede voor haar rekening nemen.
We hadden de meiden weer ingepeperd.. lengte zegt niks, dus vol erop ( ook al pas je 2x in je tegenstander) en dat was wat de meiden deden. Bij de aftrap gingen we al meteen vol voor de aanval. Er werd slim gespeeld, Cluzona had een klein keepertje, dus met een fraaie lob lag in minuut 4 de 0-1 binnen.
Onze debuutvlagger, Fleur, wat onzeker in het begin, nam haar taak zeer serieus en dat ging haar goed af, ze rende zich de 1e 10 minuten suf, maar de dames van SVT waren solidair en zorgden er met zijn allen voor dat Cluzona niet meer over de middellijn kwam en Fleur bij de coach kon blijven staan.
Met 8 van SVT op de helft van de tegen partij is het vragen om problemen voor de tegenstander… onze meiden vonden dit wel mooi en schoten binnen 6 minuten 3 doelpunten binnen.
Cluzona kon de bal niet meer kwijt, vanuit de trap van de keeper pikte SVT de ballen op, door alle lijnen goed af te schermen en ook de 0-5 was een feit.
In de rust veel lof gekregen, maar ook de waarschuwing, blijf ballen, blijf op positie ( niet ineens 9 spitsen) en vooral.. denk niet we zijn er al, want de tegenstanders kunnen ook 5x in 1 helft scoren.
En dat wilden ze ook.. Cluzona had ook een peptalk gekregen denk ik..en veel Pokon in de rust.. ze braken keer naar keer uit. Gelukkig hadden we Laian links achter staan die bal na bal wegwerkte, en Vieve op goal, was die paar momenten, die nodig waren, erg scherp en zorgde door haar super scherpe uittrappen voor de snelle counters . Daaruit kwam de 0-6 voort. Sophie mocht haar skills op linkshalf weer laten zien en dat deed ze. Op een niveau dat we nog niet eerder hadden gezien liep ze de 1 naar de ander eruit, gaf de ballen lekker voor en kreeg zelf ook nog lansen op haar debuut doelpunt. De laatste 10 minuten was SVT weer oppermachtig en scoorden we nog 3x.
Einduitslag 0-9!
Wat fijn voor die meiden om weer te winnen en dan meteen met zo’n monster uitslag. Dat kwam echt door jullie zelf meiden.. 1000 procent inzet bij iedereen, voor elke bal gaan, veel overspelen en elkaar helpen. Trots op jullie..
Fijn weekend

Geschreven door: Trotse coach