Aan de aftrap: Jürgen Govers

Datum: 13 mei 2021 - Categorie: Aan de aftrap

Vandaag aan de aftrap: Jürgen Rovers

Wat is je functie binnen de vereniging?
Ik zit in het dagelijks bestuur als voorzitter Algemene Zaken en hou me vooral bezig met de keuken/kantine, evenementen en vrijwilligers. Daarnaast zit ik nog in een aantal projectgroepjes en help ik daar waar nodig.
Het kost de nodige tijd en het is vrij intensief maar ik krijg er veel energie van, vooral als ik zie hoeveel vrijwilligers bezig zijn om alle veranderingen gezamenlijk vorm te geven. Deze vereniging is echt van iedereen.

Wat is je leukste herinnering aan SVT?
Mijn tijd bij de zaterdag 2. De kampioenschappen, de feesten, de gezelligste reservebank van Traaie, weekendje Barcelona. Ik vormde vaak samen met Theeuw “de witte Socrates” Lodewikus en Dre “de tegelloog” Smits het middenveld. We waren best fanatiek maar ik stapte regelmatig van het veld met buikpijn van het lachen. Kortom “kelderklasse” voetbal.

Sinds wanneer ben je lid/vrijwilliger?
Alles bij elkaar ben ik ruim 30 jaar lid. Heel de jeugd doorlopen, een blauwe maandag bij de selectie maar al snel de overstap gemaakt naar de zaterdag 2. Daar heel mijn “carriere” gevoetbald totdat het veld toch echt te groot werd. Toen de overstap gemaakt naar de 35+. In verband met blessures moeten stoppen maar hoop vanaf volgend seizoen weer aan te sluiten bij de 35+. Als dat niet meer lukt, dan sluit ik aan bij de 60+ 😊

Wat is je favoriete voetbalclub en speler?
Favoriete club: Salford City FC, een club uit de UK die door pure liefhebbers wordt geleid.
Favoriete speler: Hij is allang gestopt maar vroeger vergeleek ik mezelf graag met Fernando Redondo; een sierlijke trage middenvelder van Real Madrid & Argentinie. Het enige wat we Fernando en ik gemeen hadden was onze traagheid, voor de rest kon ik er eigenlijk vrij weinig van.

Wat is je favoriete snack uit de kantine?
Dat zijn er 2 van het nieuwe (!) assortiment: pistoletje filet americain en Yannic’s eigengemaakte gehaktballen