Aan de aftrap: Jack Voogt

Datum: 25 februari 2021 - Categorie: Algemeen

Deze week staat Jack Voogt aan de aftrap, onze nieuwe rubriek waarin we elke week iemand in de spotlight zetten.

Jack is sinds 1958 al lid van S.V. Terheijden. Hij voetbalde zeven jaar, maar is daarna gestopt door een enkelbreuk. Daarom begon hij in 1966 als leider van Terheijden 3 en is hij toegetreden tot het bestuur waar hij verschillende functies heeft vervuld. Ook was hij leider van Terheijden 1, zat hij in de elftalcommissie en zorgde hij voor onderhoud van het materiaal en het clubgebouw. Ook schilderde en plaatste Jack reclameborden van sponsors. De eerste sponsor kan hij zich nog goed herinneren: dakdekkersbedrijf Gebroeders Gouman uit Numansdorp. Hij assisteerde bij drie verbouwingen en de bouw van de dojo en de tribune. Daarnaast zorgde hij samen met Ad Frischert voor twee boekjes vol met verhalen en anekdotes van oud-voetballers ter ere van het 90-jarig bestaan van de club. In 1987 stopte Jack als bestuurslid, maar hij is, samen met zes andere vrijwilligers, nog steeds bezig met het onderhoud van het sportpark.